Pages

19 April 2016

Ada Apa Dengan Cinta 2

Ku lari ke hutan 
Kemudian menyanyiku
Ku lari ke pantai 
Kemudian teriakku

Sepi..sepi dan sendiri aku benci
Aku mahu bingar…aku mahu di pasar
Bosan aku dengan penat
Dan enyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya 
Biar ramai..biar mengaduh sampai gaduh
Aihh..ada malaikat menyulam jaring labah-labah 
belang
Di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja locengnya 
Biar terdera
Atau aku harus lari ke hutan
Belok ke pantai?

****
Huwa... cam terimbau memori terus kalau dengar puisi atas tu kan.
Kenangan tahun 2002 - final sem degree.
Semua pun acah acah nak jadi Cinta masa tu. Haha.
Sampai aku pun terbeli la blouse yang Cinta pakai masa dia keluar ngan Rangga tu.
Aku tgk cam comel je blouse tu. 
(dan buat pesen rambut cam Cinta tu gak).
Haha. Alah, masa tu baru 23 tahun kot. 
Dah ada "relationship goal" kononnya.. (tapi lps tu tak masuk goal plak). Cia! Cia! Cia!

Eh. Siap beli lah CD Ada Apa Dengan Cinta.
Rasa pernah try pasang. Elok lagi.
Aku beli pasar malam je kot CD tu. Tapi tahan bertahun. Hua hua hua.

Now AADC 2.
Nak tgk, tapi macam tak la kot.
Semua wayang yg aku nak tgk, aku let it go je.
Dari Hunger Games, Munafik, Kung Fu Panda.
Rasa cam tak selesa je nak berlama lama dalam wayang tu.
Yang ni pun, lagi lah takde kot nya.
Tunggu je lah sesapa donlod kan. Pastu amik je lah nanti.
Tapi tatau lah kot myDH simpati lalu nak bawa. Mana lah tahu... hihi.

Sinopsis  AADC 2
Cerita film AADC 2 ini merupakan lanjutan dari AADC yang pertama, dimana pada akhir cerita di AADC yang pertama, Rangga berangkat ke luar negeri untuk melanjutkan studinya di New York.

Kala itu, hubungan Rangga dan Cinta sedang kurang begitu baik, mungkin bisa dibilang lagi marahan, Cinta yang memang sadar bahwa kekasih sejatinya adalah Rangga, kemudian mengejar Rangga yang sudah berada di Bandara untuk berangkat ke New York.

Sebelum berangkat, Cinta dan Rangga saling mengungkapkan isi hatinya satu sama lain. Cinta yang tak ingin Rangga pergi akhirnya di berikan sebuah buku yang dihalaman terakhirnya terdapat sebuah puisi yang berjudul “Ada Apa Dengan Cinta ?”.

Untuk Ada Apa Dengan Cinta 2 ini, berkisah tentang Rangga yang terpisah selama 14 tahun dengan Cinta, Kini Rangga dan Cinta mendapatkan kesempatan untuk kembali bertemu.

Akankah ini menjadi kesempatan kedua untuk mereka kembali bersama? Apalagi hidup mereka tidak lagi sesederhana dulu.

Ada apa lagi dengan Cinta, dan Rangga? Bagaimana kelanjutan kisah mereka?

Sinopsis AADC 2 Ada Apa Dengan Cinta 2 ini memang hanya seperti kutipan diatas, belum bisa didapatkan lebih banyak, mungkin biar para pecinta film ini penasaran dengan kelanjutannya :).

Kredit : [link]

1 juta komen:

wah...ada sambungan dah ya... boleh masuk list nk tgk ni...(definitely download ja :-P)

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign