Pages

25 August 2014

Kisah Best Buddy Datang Beraya

Kami buddy, takkan terpisah.

Haha.
Ni kesah aku ngan kawan aku sorang nih la. Juwita namanya.
Nak kata BFF pun boleh, nak kata best buddy pun buleh.
Kiterang ni rapat mmg rapat, tapi masa kawen, takde la smpai jadi bridemaid apa semua tu. Eh, aku kawen pun dia tak dtg tau. Aku pun tatau nak rasa sentap ke apa. Haha. Tp, apsal ek dia tak datang masa tu. Katanya kad tak dpt. Eh. Ye ke. Entah. Boleh? Hahaha.
"Ta, kenapa ah kau tak datang kawen aku. Makna kata, adiah pun tak bagi ni kan. Jadi, anniv kami ke6 ni sila bagi adiah" Hahaha.
Tapi, apa pun, kami tahu, kami mmg best buddy, yg mana kalau jumpa sure kena gelak tanpa sebab. Apa ke menda ntah. Mmg dari dulu camtu. Terjumpa je - baru balik dari cuti sem pun, boleh berterabur ketawa tanpa sebab. Lps tu tak bole benti ketawa. Orang tgk, like, eh, korang dah kenapa ketawa macam giler. 

Ekceli, kami kawan sejak UiTM. Diploma. Sahabat kesayangan. Saling tahu kisah cinta zaman2 1st love dulu. Aww... dating pun sesama uols. Tapi memasing tak menjadi cinta monyet tu.. kasihan... kihkihkih.

Tapi, walau apa pun, kiterang still sahabat.
Mmg jarang jumpa walau rumah dedekat je. Kerja pun memasing area KL [dulu dia kat treasury, skrg da dpt tukar area KL dah].
Tapi, kalau jumpa mesti lama dan mesti ada je cerita. Suami memasing pun dah ngam. Apa lagi...
Tahun ni, ada jugak la jumpa dia sblm ni. Yg dia datang shopping masa HKK

Mulanya aku jemput dak Ita ni datang rumah aku last week - yg masa aku buat laksa tu. Tp dia boleh senyap je lps aku antar w.app. Aku dah nak sentap dah ni. 2,3 hari baru dia reply kata nak dtg this week. 
Lps tu masa datang, dia ngan laki dia kata "saja taknak dtg last week, sbb kiterang nak layanan secara privacy, nak tuan umah layan weols je"
Saja tau..pandai amik hati ne.. haha.


Tapi, mmg betul pun kan. Aku rasa, utk best buddy nih kena buat special utk derang je. Jadi, kita buleh layan derang sepenuhnya. Ni nati tak sempat nak sembang. Sgt tak best. 

So, ari Sabtu tu, aku pergi wedding kat Sg. Ramal dulu, pastu gi majlis berendoi adik unit aku kat Cheras. Jem cam biasa lah. Balik tu terus buat spegeti. 
Dia smpai dalam kul 6.30ptg. Mujo derang dapat masuk parking dalam.
Lepak2 apa semua smpai kul 9.00mlm.

Tkde byk tgkp gmbr. Ini je yg ada.
Mmg tak semenggah la mengkalo laki aku tangkap kan..
Satu tu, mmg aku tak semenggah dgn muka minyak2, peluh2 seme kan. Mmg nampak tembam. Lantak. Jangan tegur dan bagi tips kurus semua bagai yea. Aku masih dalam zone 'berat ideal'. Jangan risau.
Satu tu ngan anak2 Ita. Gegar pulak laki aku tangkap. Si kakak, Nadra n si kecik Syifa. Eh. Kakak tu aku lupa pulak namanya. Apa ah. Tp yg Nadra tu, geram tau..mulut pokpek. Kemain suka makan donut.

Masa derang nak balik la jadi citer nih. Siap salam, bagi duit raya, masuk kereta semua dah.
Sekali kereta tak boleh start. Aku ingat keta dia pakai push start button gak sbb bunyi cam guna button tu. Rupanya mmg tak buleh start. Bateri kong. 
Adoyai.
Lps tu banyak la keluar 'mujur' dan 'nasib baik' kan.
Sbb sblm derang dtg rumah aku, derang pergi MValley. Kalau jadi kat MValley, lagi leceh kan. 'Mujur' jadi kat rumah aku. Lps tu, 'nasib baik' depa ni dpt parking dalam. In case, kereta mmg tak buleh start, ada problem, kereta ada kat dalam, secure la sket kan kalau nak tinggal. Dan 'nasib baik' jugak rumah derang dekat. Pepehal kita bole antar.

So, dah try, tak buleh start gak, laki aku pun dah ckp ngan guard, nak tggl je kereta tu while kiterang hantar je derang balik. Rumah derang kat Kg Nakhoda je pun. Small matter. Sementara myDH amik kereta, dtg lagi satu guard kata dia nak tolong carikkan jumper. Ha.. gitew.

Jumper ni pun satu masalah. Kiterang ni dari kereta lama (keta lama tu 2x gak breakdown tak buleh start sbb bateri), smpai kereta skrg, tak pernah nak amik pengajaran beli jumper tu. Kalau nampak kat Jusco ke mana tu, tetap taknak beli. Konon nak beli kat kedai aksesori kereta. Ita pun kata camtu gak. Depa pun selalu camtu, dah tgk, tapi tak beli, konon nak beli kat tmpt lain. Sudahnya begitu lah.

Hai la hai jumper. Kiterang punya la ketawa sbb mmg sama je apa di pikirkan.
Bila tgk kereta orang breakdown sbb bateri, sure akan cakap ngan suami "kita kena beli jumper nih". Begitu lah berulang ulang dan ulang. Beli nya tidak jugak.
Sama la derang laki bini. Kena beli, kena beli. Tapi tak beli jugak. Haha.

Guard tolong tanya kat orang, sorang brother tu ada jumper.
Pinjam la kejap. Sambung dari kereta chemerah.
Dan buleh la start kereta. Kalau tidak derang dah berangkut2 nak naik kereta aku dah. Hantar derang balik je.
One more, aku perhatikan neighborhood KSU ni mmg oke lah. Mudah je nak tolong orang. Cam kes anak terperangkap dalam kereta tu hari kan. Laju je orang tolong. Yang ni pun sama, ada je yg tolong suluh ngan handphone la.. Alhamdulillah lah, walau orang kata duk area2 cam ni memasing buat hal sendiri kan. Buat hal sendiri mmg buat hal sendiri, tp kalau ada kes camni, ramai je sudi bantu :)

Kiterang ni kalau jumpa sure ada je peristiwa. Sbb tu tak buleh kejap2 je. Tak menarik. Haha.
Lps tu punya la plan nak gi makan seafood kat Bagan Lalang lah.
Nak lunch rumah aku lah sementara bagi anak2 dia mandi kolam lah.
Plan tu byk, jumpa setahun sekali je. Haha.

Nanti datang lagi tau.. aku masak siakap stim pulak. Hiwhiwhiw.

5 juta komen

Jumper penting dah skang ni..
Kalau bkn utk kita..
Blh tolong2 org kan..
Hehe

seronok baca :)
moga persahabatan akak ngan kak ita berkekalan sampai bila-bila :)

inilah nama best buddy ... setiap perjumpaan ada cerita utk cerita akan dtg, kira cam kenangan lah jugakkan..

part jumper tu mmg setuju kekda.. kata nak beli tapi tak beli2 gak.. ada beberapa barang pun gitu, bila dah jadi baru kata kena beli tapi sampai ke sudah tak beli.. hehehe..

gemok tang manaaaa? kecik ajee kekda ni! huhuhuu...

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign