Pages

1 November 2013

Saya dan Shawl (Edisi Dua)

Klass kauuu... ada edisi bagai khenn...
Haha.

Oke. Sebenarnya sekarang saya sudah byk ber shawl dari bertudung 'sauk' mahupun bawal.
Tapi, kalau esuk2 lusa dah boring, tak tau la kan. Kembali ber bawal la gak nya. Huhu

Ada orang kata 'takde anak boleh la lilit lilit bagai'
Terpulang lah.... 
Ye lah tu..Agaknya orang beli shawl ni semua yg anak dara dan orang takde anak la kot.
Kat Al Humaira dan tpt2 lain tu, cepat abis shawl2 dia di beli dek orang takde anak la tu (T____T)
Tapi, ada je pun orang beranak pinak ber lilit shawl. Nak ngan taknak jaaa...

Dulu mmg cam leceh nak ber shawl sbb aku tak suka pakai anak tudung (inner).
Kompem melekap kat dahi lah.
Tapi, bila aku dah pakai inner yg selesa dari Al Humaira ni, aku rasa oh... pakai inner lagi senang nak pakai shawl. Yeyy.. dapat lagi satu alternatif kepada shawl + tudung awning. Inner Ayraa ni lah aku beli. Memula aku beli ni aku share ngan Dak Nad  (budak ofis). Dia kata bes kak inner dia.. oke, aku pun beli lah. Memula nak pakai tu payah giler kot. Lps tu dah terai pakai. Rasa, eh selesa la pulak. Inner dia ada dua jenis.


Satu yg gini. Satu lagi bulat je atas dia. Aku rasa bentuk muka aku sesuai ngan ada cam shape sket depan tu.

Bila aku pakai loop shawl Thea (dari Al Humaira jugak), mmg sesuai ah pakai ngan inner tu.


Loop shawl Al Humaira ni mmg bes. Chiffon dia jatuh terletak. Aku ada beli dari tpt lain. Kecewaaa... beli 2 plak tu. Sedihhh.. dah la mahal dari Al Humaira. Jahitan dia, kain dia tak se best Al Humaira. Al Humaira.. bila nak re stock Thea ni?? Nak pergi butik dia kat The Strand tu mmg idok la myDH nak layan weyy.. sedeyhhhh (T____T)

Tapi takpe, skrg aku boleh pakai inner tu dengan shawl dari Nurschahijab.
Haaa... ni budak ofis yg jual. Mmg dia yg jahit sendiri. Dia ni pun designer bidang fesyen kat ofis kiterang. Bes shawl dia. Chiffon yang elok terletak je. Mudah tul nak pakai. Elok dia melekat ngan inner tu. Semalam aku outstation seharian ke Perak, pakai shawl ngan inner tu. Oke. Selesa je. Salu mesti rasa cam 'rengsa' je. Lps balik tu, singgah ofis, solat Maghrib. Lps tu da malas nak belit belit. Aku belit sukahati aku je tak buh pin. Cuma taruk peniti je. Skali..eh, oke jugak lah. Bes! Bes! Terus w.app beliau nak beli lagik. Hikhik :D

Nak tgk shawl Nurschahijab ni bule tgk kat instagram beliau http://instagram.com/nurschahijab
(FB aku tak pasti, ada kot).
Boleh gak nak request nak kaler apa.
Yg bes sbb hujung tudung tu bentuk curve macam halfmoon. Bukan cam shawl biasa.


Aku beli 2.
Yang kaler merah hijau tu, aku pakai ikut suka je tu. Baru beli, tak iron pun, terus belit je.
Yang biru kuning mustard tu, belit leklok sket la. Oh ya..tu 1st attempt aku pakai 3 piece pants suit ke ofis after pekeliling keluar. Huhu. 

Lepas ni nak request kaler pulak. Hihi.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign