Pages

16 October 2013

1GB atau 2GB?

Sedang berkira kita mahu men-downgrade kan data plan yg sedang digunakan.
Jadi, tgh berfikir, nak amik yg 1GB sahaja atau pun 2GB.
Aku mmg nak cut cost memana expenses merepek yg aku bayar bulan2 skrg ni.
Utk internet/communication expenses je dah lebih 200 ringgit/mth. Sangat membazir.
Aku mmg guna data plan DIGI (tp ni sket je - 500mb sajork). Sbb ni supplemen line kpd myDH. 
Lps tu dah ada broadband yg 5GB which skrg mmg aku tak guna pun. Sgt2 jarang gunakan. Malas nak on laptop. Ada gak cadang nak terminate kan, tp kang kalau ada apa2 hal nak guna internet, payah pulak. Lagipun tak membebankan sgt. Sokay lah.

Yg perlu downgrade ini lah.
Rasa nak turunkan jadi U28 tu je cukup lah kot.
Murah sket bayo. Lagipun coverage UMobile ni hanya excellent kat bando2 beso je. Ce kalo balik kg. Menyakitkan hati. Mmg guna wifi streamyx je pun kalo balik kg. Sokay la kot kan kalo 1GB pun.

p/s : staff umobile ni mmg nak kena bagi customer service course lah. Dulu call pun terhapa jugak. Ni even kat kaunter pun, layan orang cam hampagas je. Boleh tak friendly sket muka tu. Kalau pun kau tak dapat cuti hari raya, muka tu jgn buat org annoying boleh? Benci aku. Terminate terus baru tahu (harus ada orang komen cam gini ni - jgn marah, sabar.. sabar... bluerghhh....)

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign