Pages

19 October 2012

Membebel Di Hari Hujan

Jumaat. Hujan.
Ni ada yg kena macam last week. Musibattt...tersumbatttt...

Lunch hour. Di ofis.
Mmg tak kemana2. Mmg lama dah aku tak kuar kalo ari Jumaat. Dulu yer. Eh. Bukan pun. Dulu dulu yer. Tp masa kat umah lama, aku sker balik rumah. So, leh rilek2 tido jap. Skang tak balik dah la. Walo rumah tu cam dekat gak, tp musibat jammed yg kat Bulatan Pahang dkt McD tu mmg boleh mengancam nyawa. Hoho.

Jadi, marilah kita buat entry jap.

Dkt2 lak dgn entry bola tadi yak. Itu autopublish. Sengaja aku publish lewat supaya lama sket entry 'Suka - tak suka' tu ada kat atas. Haha. Saiko. Entah. Apa kes suka tak suka. Bila aku citer kat MyDH, dia kata, tentah yg bawa cerita tu saja buat cerita. Atau pun kalo betul, suppose dia tak perlu cerita. Sbbnya akan memburukkan keadaan. Jadi, mungkin ada komplot tersembunyi yg dia perlukan. Enaff... lantak pi hang lah. Kuasa nak pikir dah. Kut yer pun kalo ada orang2 yg duk pening2 nak pikir hal aku, nak pening2 rasa tak suka aku, aku minta satu ja - tolong pikirkan skali masalah mesin basuh rumah aku tu. Dah 2 bulan ni aku hantar dobi baju bajan seme. Kalo dpt penyelesaian dia tlg bagi tau aku. Heh! Ada masa plak nak pikir2 hal orang, nak benci2 orang, tak suka tak suka orang, cam la orang suka, sayang, berahi, cinta kat dia tu. 

Hoi..hoi.. enaff okeh. Enaff!


Ok. Tadi kuar ofis jap (dgn kebenaran yaw) Gi amik kad matriks.
Yey! And now I'm officially a student. Cewah!
Eh. Since aku da start kelas pun, dah student la tu kan. Skang dah sebulan lebih pun (how's time flies). Tp skang dah ada kad matriks, baru rasa 'hai..saya dah ada kad matriks..saya dah ada kad matriks'. Gilers.
Ekceli da buleh amik start 8hb tu ari. Tp mana masa?? Ce kabo. Kursus la apa la.
Jadi, ari ni baru ada masa.
Amik kad matriks, then terus beli car sticker. Ate' susah nau nak masuk kat guard tu kalo pepetang. Asik kena tahan ja. Jenuh nak nunjuk kad matrik sementara tu kan.
Skang dah senang. Sticker ada, matrik kad pun ada. Yey!!
Tp.... sticker tu suppose kaler biru (utk IPS student), tp da abis. Dia bagi kaler purple. Tu utk student apa tah. UmCedd ke apa tah. Belasah je la..asal buleh lepas kat guard tu. Purple pun oke. My feveret kaler kan.

Bila aku up gmbr kat FB, ramai kata congrats.
Ha...no no.. it's too early to congrats me fren.. aku ni pun cam tak tetap pendirian lagi. Terkadang ada rasa nak give up. Terkadang ada rasa cam tak buleh nak bawak smpai 2-3 tahun lagi. Terkadang rasa nak bawak satu paper je (aku amik 2 paper sem ni). Susah wooo.
Tapi, di sekeliling aku sebenarnya seme nya amat supportive. My boss, my colleagues and tak lupa.. for sure myDH n my family. MyDH la esp. Takat ni dia tak pernah cakap apa pun. Kadang dia yg antar g sana. Really appreciate. Ye lah, aku sambung bukan atas desakan sesapa kan. Kerelaan sendiri. Jadi, mengapa perlu nak rasa give up ke apa.
It's been 10 years after aku grad for my 1st degree. Takkan aku nak sia siakan lagi masa kan.
Aku seronok nak belajar. Tp bila rasa terbeban sket mula lah pikir lain. Tau je lah. 10 years dah selesa hidupnya. Bila rasa cam 'tersepit' mula la rasa lain macam.

So, bila down sket, myDH akan beri support. Cakap itu ini. Oke la sket kan. Ye lah, slps degree, academic qualification lain bukan menjadi kelayakan utk dpt naik pgkt/naik gaji sebagainya kalo kat govt ni. Sbb tu aku mmg tak aim la kata nak further study utk dpt naik pangkat. Just utk kepuasan diri. If one fine day, Allah bagi rezeki naik pangkat ke apa, aku nak jadi seorang yg ada kelayakan akademi lebih dari sepatutnya. Mmg la ada orang cakap, orang tak belaja tinggi pun ada juga jadi CEO bagai. Tp itu orang lain. Bagi aku, ilmu is everything. Kalo jadi Pengarah pun, Pengarah ber-PhD, bak kata kawan aku sorang tu. Hihi. Tp bkn Pingat Hasat Dengki pula yer. Itu yg meroyan nak benci2, tak suka orang tu. PhD yg ada depannya Doktor la. Kuikuikui.

Memacam la kan. Ada orang pikir money is everything. Ada yg pikir love is everything. But bagi aku - knowledge is everything. Cara berpikir, cara beremosi seme akan datang dari knowledge. 

Eh. Ter membebel plak di petang2 hari hujan neh. Oke lah.. luahan rasa je ni. Aku pikir, mmg Allah dah tentukan aku belajar utk kali ni. Berapa tahun pun dah aku mmg niat nak belajar, tak tercapai. Skang baru tercapai. So, aku tahu, setiap yg aku buat, Allah akan permudahkan. Insyallah.

Doakan aku berjaya :)

*komen disable juga entry ini. Hihiks :P

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign