Pages

26 September 2012

Edisi Buckle Up

Haha. Terkezut kan previous entry ku tetiba jadi kelas "oh my english" pula. Haha.
Itu guest post by Zalora itself. No editing, no altering, originally from Zalora dari emel derang. Jadi, entry itu adalah dibawah "pengawasan" mereka. Dan komen2 yg kuar kat situ, harus derang baca. Jadi, kut2 penah ada pengalaman sendiri dgn service derang, komen la situ yer. Aku pun tak penah order dari derang, tp pasni mungkin ada kut. Mari kita terai... wiwiwiwi :P
Tkpe la kan. Sesekali buat 'iklan'. Tehehee...

Oke, buckle up please.
kredit : here
Yer, nak kata lawak, tak la lawak.
Biasa la. Rasa seme orang pun ada pengalaman kena tahan ngan pak polisi bila tak pakai seatbelt.
Kiterang kena last 2 week. Masa dari kampung, nak balik KL. Still pun kat area pekan kat umah aku tu lagi.
Time tu mmg kuar dari kedai, pastu elok nak masuk simpang, terus napak segerombolan polis tgh buat road block. Ha, dgn aku, dgn myDH mmg tak pakai seatbelt. Aku sempat tarik dan klik, tp myDH tak sempat. Lagipun tpt driver tu, dia mmg macam stuck. Itu utk keselamatan sebenarnya tu, taknak bagi kita ter kedepan kalo brek mengejut ke apa. Tarik2 je dia sangkut. Huhu.
So, polis tu dah buat tangan macam "ha..ha... tak pakai tali pinggang" kat laki aku.
Haha. Aku rasa cam dia bagi amaran je tu. Takyah benti pun takpe kut. Tp myDH berenti je tepi. 

Kena la tahan. 

Meh IC, meh lesen.
Dia tgk alamat myDH. Dari KL ni katanya. Tgk no plate. Kiterang pun kata dari kg nak balik KL. Dia tgk belakang mak aku ada. MyDH terus la cakap.
"Oke, saya mengaku saya salah, tp saya ni kuar dari TF ni tadi" (TF tu pasaraya dkt2 situ la).
Lps tu, polis tu cakap ayat yg jadi "bahan" kami smpai skang. Hahahahah..
Dia kata

"saya ni nak kata keja baru, dah lama la. Nak kata dah lama tu, baru la lagi. Tapi saya mmg selalu la sangat dengar alasan keluar dari sana lah, dari sini lah"

Hihi.Hihi.Hihi.

Lps tu dia tanya keja mana. Cakap je lah. Dia tanya kat mana? Sbb mungkin dia ingat cawangan ofis kiterang yg kat Perak tu.
Dia tgk sticker tpt keja kiterang tu jugak.
MyDH terus je lagi ngaku salah lagi dan minta maaf. 

So, dia bagi amaran je lah. Lepas lah. 
Lenkali jgn buat lagi katanya. Tali pinggang ni, start enjin, terus pakai dia kata.
Haha. Tunjuk tali pinggang kat suar tu kang, tau lah. Hahahaha.

Biasanya kiterang pakai seatbelt ni bila da masuk hway. Awal2 tu tidak. Hurm. Tp tu lah..mujo tak kena saman, kalo tidak... melayang lagi duit. Mungkin dia tgk sbb keja govt kut... (T___T)

Lps kena tahan tu terus la pakai. Dan smpai hari ni, masuk je keta myDH sudah berubah.
kredit : here

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign