Pages

26 January 2012

Perihal Baucar Buku 1 Malaysia

Anak..anak..
Memacam korang ni kan. Dah bagi, pandai lak nak buat begitu begini.
Sebenar cam malas nak tulis pasal ni. Tp takpe lah. Saja.
Biler buat BW lunch tadi ter pegi kat blog yg ada tepek nih.
Kredit utk blog tersebut : pami3
Zaman kami belajar dulu tidak la zaman batu sgt. 
Kira zaman U dlm hujung tahun 90-an dan awal tahun 2000-an.
Tp zaman kami dulu tak pernah dpt peluang terima duit pree camni.
Zaman kami masih takde laptop.
Kalo ada pun PC beso gedabak, tu pun tak seme mampu.
Masa buat diploma, mmg berebut2 nak buat asainmen kat lab komputer.
Tp tau je lah komputer kat lab tu cena. Ada yg tak mau idup. Printer pun sebijik cuma.
Kat bilik tumpang la kawan yg ada PC. Mana bilik yg ada PC cukup haibat dah time tu. *kalo ari minggu tu, tutup langsir, reramai tgk CD Hindustan. Time tu kan glamer ngan citer Mann la, Kuch Kuch Hota Hei la apa la kan.
Lps tu buat presentation guna projektor. Tp bkn cucuk pen drive cam skang ni.
Tulis atas plastik tu. Adoi. Kadang tersenget tulisannya.

Dan nak beli buku hok tebal2 yg kalo terhempap kaki bleh buat cagu kata kawan2 aku tu, adalah mmg cam mustahil. Ada takde kami fotostat. Tp aku mmg tak sker btul buku fotostat nih. Kalo bleh nak beli. Dan skang buku melambak kat umah. Aku mmg sker buku.

Oleh itu, pelajar zaman global ni sgt2 untung. Dah la ada bermacam kemudahan. Dah tu dibagi lagi baucer.
Kalo la aku dpt baucar ni mmg aku guna sebaik mungkin. Sbb aku minat buku.

Tp bleh plak engkorang jual. Mana contact budak tu, meh aku nak beli. Tp aku nak beli ngan RM50 je, tp dpt empat2 tu. Bleh?
Ye lah, ko perlukan duit. Satu point la di situ cam meraih simpati. Tp kalo ko taknak baucer tu, takyah la amik. Tp bijak lak tu palahotak, pikir aku amik baucer ni lps tu aku jual kat mudah. Aduhai anak... nak kata tak bijak, tak mungkin la kot. Kalo tak, tak la smpai ke U sanun.  Kut ye pun nak jual, tak perlu ko iklankan camni.  Ko bisik2 je la kat kawan2 ko. Kut akak2 kawan2 ko nak beli novel ke apa kan. Eh?

kredit : Bharian

Ada sesapa taknak lagi? Meh bagi ahkak.
Bleh ahkak beli novel banyak2.
Tp takmo la jual, kira sedekah je bleh kat ahkak?

Haha.

*update*
Dpt komen cenggini.

Betul gak tu. Bagi pada yg memerlukan yang nak beli buku lebih. Tp nyer, better la kot org tu beli ngan cash beliau. Cuma dpt diskaun la kan sket dlm 20inggit. Huhu.

Tp nyer, cara tu lah. Pi jual2 kat secara terang-terangan tu. Persepsi org cam tak menghargai plak.
Entah. Tatau nak kata, senang takyah bagi. Buat cam dulu2 tu. Takde pening2 kepala, polis pun tak susah2 nak siasat ke apa. Abis citer. Patut baucer buku ni buku hold kan dulu cam SBPA. Eh...??? Hahahahah. *terus berlalu smbil nyanyi limapuluh sen... limapuluh sen*

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign