Pages

31 December 2011

Terjebak Ke MLM Finale

Sebenar entry pertama hari ni nak buat pasal Azam. Tp takpe. Aku extent la. Sbb nak citer pasal Maharaja Lawak Mega. 


Tetiba lak kan. Padahal tak penah tgk pun program tu. Ada la sesekali tgk kat U-tube. Maklum la... semikin, takde Astero Warene. Kalo ada superpack bleh la ada, sbb aku da malas nak downgrade da pakej aku. Upgrade pun idak juga. Ko tggu je lah masuk umah baru sok sok.


Ate nyer cena bleh terjebak lak.

Kisahnya bermula time BW ke blog Deqlis. Deqlis kata sapa nak tiket final MLM just drop komen. Aku pun cam eh, nak la terai. Tk pikir pun dpt ke tak sbb tgk da lewat aku drop komen. Tp tah cena, rezeki ada. Dpt la 2 tiket.

Jadi emel, msg Deqlis segala. Tp malam tu bleh lak my dear kata 'taknak pegi la'. Pulaknya. Memacam dia kata, tak penah tgk la apa la. Sokay la. Tanak pun takpe. Tp aku tetap bawak ja baju gi opis. Sbb sng, takyah balik umah. Dari opis ja ke Shah Alam. Pagi tu pun my dear kata 'tgk dulu tau nak pegi ke tak'. Aku tau dah. Kalo dia berkata2 begitu mmg la dia tak berat nak pegi. So, aku pun msg member aku si Dee. Dia pun cuti n dia bleh je pegi. Tapi nyer, choiiii amet tau bila aku gitau aku nak pegi ngan kawan aku, tetiba laki aku ni elok je kata nak pegi. Choii tak?

Dan aku pun ter tulis status kat FB. Skali Dee msg 'tkpe la. Kalo Reen nak pegi ngan Lan, pegi je'. Aku cam eh, alamak.. camne Dee tau ni. Eh. Aku la kan yg gatal tulis status berbaur kan perkara2 tu. Haish. Choi skali lagi.

Eh. Mana bleh. Da janji ngan kawan kan. Yg laki tu bkn la takpe, tpnyer dia yg 'bolak balik'. Kejap 'buat muka' tension cam terpaksa pegi, kejap nak plak. 

Jadi, dgn muka tebal nih, aku msg Deqlis tanya ada lagi tak tiket lebih. Kut ada yg tak redeem kat dia. Aku igt takde dah, sbb dia tak reply pun. Tup2 dia reply kata ada, tp duk atas la katanya. Tak kesah la tu. Bagi je lah ke laki aku kan. Tp Deqlis tnya nak 4 tak? Makna dia nak tmbh lagi 1 sbb ada org taknak. Aku pun tnya kat budak unit aku. Ada sorang nak pegi.

Maka, ptg tu berpergian la kami ber3. Yg sorang lagi tu naik moto je sbb umah dia pun area2 situ je. Amik Dee dulu kat BTS. Lps tu, maghrib da smpai Shah Alam. Giler awal. Igt kut jem ke apa ke, tp elok je clear lak jalan. Haha. Tersadai la melepak2 kat tangga smbil makan ayam goreng Uncle Bob. Tak memasal. Bak kata Dee, da umur2 gini, nak duduk pun takes time. Bila da duduk nak bangun pun susah. Faktor usia. Ya. Itu lah simptom2 nya. Agagaga.

Dlm kul 9 camtu Deqlis call nak bagi tiket. Org da makin ramai nih. Giler tercarik2 beliau. Katanya baju itam. Tak napak dah baju itam time tu. Haha. Mujo dia lambai2 agkt tangan. So, lelaju amik tiket kat dia. Empat2 tiket kat atas. Sokay la. Org da masuk da time tu.

Tggu dak Zaim plak. Tk smpai2 lagi. Tetiba tgh tggu tu, datang sorang laki ni, tanya kat laki aku
"ada tiket dah?"
Aku suspect dia nak jual je tiket dia. Maka seme2 kami kata "ada dah..ada dah"
Lps tu dia kata
"saya dpt tiket ni, duk kat bawah - Arena. Tp sy malas nak masuk, saya katerer"

Kiterang cam tercengang2 situ. Dia bagi kat laki aku. Dan luckily us - ada 4 tiket jugak. Haha. Rezeki namanya. Tunggu dak Zaim, tak smpai2 gak. Org seme da masuk. Maka, laki aku suh aku ngan Dee masuk dulu while dia tggu Zaim. 

Nak jadikan citer, leklok kami masuk, dewan da penuh. RELA yg jaga kat luar tu tak bagi laki aku masuk. Aku call lagi, sbb aku da cop tpt utk derang. Siap laki aku kata 'ada encik, kalo tak caya, encik ckp ngan bini saya ni'. Haha. Baru derang leh masuk. Choi tau Zaim ni. Haha. Tp lagi satu hal sbb org ramai sgt. Nak direct derang ke arah tpt kiterang kemain susah. Mula cam putus asa dah sbb tak jumpa. Giler time tu da nak start. Si Dollah cantik tu da siap count2 nak on air dah. Choiii betul..  Tp mujo jumpa. Cuak giler dah. Dan dpt la derang duduk sblm start.

So, itu la citer nya cemana kami bleh terjebak. Masuk pun da lewat. Mmg blkg2 la tpt nya. 




Tgk kat screen je. Kalo org, sure kata baik tgk kat tibi ja cemtu. Haha. Nak tibi apa  nya, mana kami ada Astero Warene *cam ulang je dah*.  Sbb AA ni yang jadi juri, seme pakat ada pasal Ombak Rindu dlm persembahan derang. Ngeee :)

Kesimpulannya. Mmg bes. AKu paling sker Jozan. Eh. Tetiba plak. Hahah. Tp mmg bes la Jozan tu buat lawak. Rasa kejang perut jap.

Tahniah utk Osbon yg menang walo dlm dewan lebey gamat bila Boboi yg buat persembahan. Sengit sgt derang tu.

Terima kasih utk Deqlis yg bagi tiket ni. Sgt2 hargai. Tp tak bergambar pun dgn Deqlis. Terkesima kejap sbb dia cantik sgt. Dan aku mmg mencomot la cam bibik ja rupanya. Nati bagai langit dan bumi. Huhu. Again terima kasih daun keladi yer Deqlis, kalo ada sudi ler bagi lagi. Eh..??

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign