Pages

10 August 2011

~Pasal Bersahur~

Pening. Pening. Pening.
Pening pasaipa plak???

Baca blog kengkawan tadi. Ada 2 org up post pasal makan masa sahur.
Ada yg makan cereal.
Ada yg makan (minum?) Nesvita.

Tp aku??

Huwa... sgt sedih.
Aku sedari dulu tak bleh nak makan sahur.
Tatau apsal.
Baik nasik, baik apa saja lah.
Milo je leh telan, tu pun puas. Kalo ikut tak lalu jugak.
Dan tghari mmg aku mellow, pedih perut.

Cena ah? Ada petua dak?

Tu kadang kalo tetiba cam leh masuk 2,3 suap nasik pun aku mcm whoaaa...bes nye bes nyer.

Iyer..sesudu mahupun sesuap nasik pun aku tak leh nak masuk.
Jgn kata roti ke hapa la. Lagi la tak bleh. 
Even kadang kalo aku duk sediakan sahur utk my dear pun, tatappp la aku tak bleh nak makan gak.

Pagi nati nak cuba lagi. Mungkin kena bangun, trus mandi manda, solat sunat sket, pehtu panaskan lauk ke hapa baru leh makan kut. Sbb da rasa segar.

Tp mmg geram lah time tak lalu nak makan tu. My dear sker la marah. Tp apa nak buat. Mmg tak lalu.
Dan akhirnya paksa gak seketul kurma masuk ke dalam perut.
Hurm.... cenggitu la gamaknya kalo org sakit yg takde selera nak makan.
Ati cam nak makan, tp tak lalu. Hiee..mmg geram tau.



Imej : Here

“Bersahurlah, sesungguhnya pada sahur itu ada keberkatan”. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign