Pages

28 July 2011

~Pasal Moh Makan Durian~

Ni last Saturday tu ari. Bawak adik 2 org ni balik kampung aku. Balik ari je pun. Bertolak dari KL dlm kul 7 lebih and smpai kg dalam kul 11. Anak buah aku pun folo gak. Dia drive sorang. Smpai Tapah dia kata dia ngantuk. So, aku pun naik ngan dia sekali.

Budak bando seronok makan durian kampung ter baekk dari ladang. Huhu.

Elok plak, lps makan tghari tu hujan lebat. Maka byk la rezeki sbb angin. Jadi ada byk durian gugur. Lepas abis ujan, cpt2 pegi tgk sbb takut ada mat2 gian curik plak. Ada wehh.... air yg ditenang jgn disangka tiada buaya. Eh...??
Tu kelihatan budak bando ngan menantu mak aku tgh duk carik deyan bawah pokok.
Payung tu bkn utk melindungi kepala dari dijatuhi buah deyan, tp nyer ujan masih renyai2.

Haha. Budak bando seronok dpt kutip durian fresh fresh. Aku kata mcm konsep homestay la. Ada sesi 'pengalaman mengutip durian yg baru gugur dari pokok'. Huhu.

Dan ini lah hasilnya. Maka kami pun bawak la balik ke KL. Dan ada lagi yg mak kutip pepagi tu sesiap pun bawak balik jugak. Hasilnya keta aku smpai reni berbau perfume asli. Peninggggg.....

Bukak lagi.. makan lagi...sblm balik tu.

Alhamdulilah, smpai KL dalam 9 lebih. Ada sesapa mao ikut lagi saya balik kampung???

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign