Pages

21 August 2010

~Pasal Raya - Shopping~

Kali ini ke Mid Valley pula.
Ngeh ngeh.Uruf2 ni aku amik kat sanun. Hehe. Comey je aku napak. Mmg leh amik sbb dia buat mcm book mark tu. Lps tu bakang dia ada la promo2 kedai kat MV yg buat sale. Hik hik

Tk plan pun dari awal benarnya nak gi MV neh. Bangun tido trus je ajak my dear. Dia duk tnya la nak beli apa. Tp aku dok la rahsia rahsia. Last2 aku gitau gak aku nak beli menda aku tak dpt masa gi Sogo retu. Ngeh ngeh.

Jadi ber pergian lah kami berdua an. Syok oih. Dah la cuaca tak panas. Mendung jer.
Tp biasa la MV nih. Apa yg paling suck skali bila touch je mesin nak amik tiket paking tu.
Ya....mencari paking ada lah horibble, teribble dan pelbagai bel bel lagi lah kat sini. Masa tu da kul 12 lebey. My dear siap ckp "apa derang ni kul 9 dah smpai ke?". Hehe.

Tp untuk mengelak rasa bel bel bel tu sila lah berdoa sebegini:
"Lailahaillah ant'. Subhana kainni kuttu minazzolimin"
Insyaallah, di permudahkan segala urusan oleh Nya.

Lebih stgh jam gak berpusing. Tak lama lps tu napak sorang pompuan dok tolak troli letak tepi tiang. My dear kata "dia ni nak kuar nih". Trus bagi signal tanda nak masuk paking tu.
Umm..mmg rezeki kami lah. Sbb takde org yg menunggu pun.

Tp kan sdg elok my dear nak wat reverse paking, ada keta xtrail baik punya cilok nak masuk paking tu. Ewah ewah. Nasib baik ada sorang auntie tgh berjalan tunjuk keta kami nak masuk. Ewah ewah. Kiterang da tawaf bwh ni berapa lama baru dpt, ko suka suki nak masuk. Ko tau sendiri la apa akibat dan kesannya kalo ko bwk masuk gak xtrail ko tu. Apa ko ingat ko kontraktor/engineer ko leh buat kami yg pakai keta mini ni sesuka ati. (Motip nak kata org bawak xtrail adalah kontraktor/engineer?? Sbb engineer opis aku pakai xtrail. Heh!!)

Memula ke money changer dulu. Sbb bajet aku adalah dari tukaran di Money Changer. Ini duit aku bwk gi Bandung dulu. Aku ada tukar duit USD. Tp tak guna. So, kasik jual balik. Bila jual balik sudah kehilangan lebih kurang RM9.50. Oh...rugi..rugi.

Lps tukar lelaju ke tpt idaman. Trus je carik apa diinginkan. Tp hampa. Apsal takde?? Why? Why? Patut la kat Sogo retu dia kat last piece. Oh. Mungkinkah limited edition. Jadi dia buat 2,3 ketoi je. Oh. Sedih. Oh.

Lalu ke option seterusnya yakni CR. CR dan Sembonia kan sefamili. CR2 cucu dia, Carlo Rino mak dia dan Sembonia adalah opahnya. Wah. Pepandai aku bagi susur galur salasilah kajian sejarah kat mereka. Ngeh ngeh. Macam ada yg ter minat jgk.

Tp pegi ke Metrojaya dulu. Kut ada yg tempting dan lebih menarik. Dan kut ada barang idamanku dalam tu. Pun hampa. Umm..memula igt nak amik je la CR kaler putih. My dear kata ok dah. Dpt 20% off lagi. Tp being me yg tak puas2 ni kan, igt nak beli kat butik CR gak la sbb nati dpt beg. Ngeh ngeh.

Tp..tingat nak tgk kat JJ plak. So, pegi JJ. My dear memula tnya dgn bunyi ber prasangka "eh. nak pegi JJ mana?" Aku jwb JJ ujung sana la. Dia lupa dlm ni ada JJ (ke dia tatau. Mustahil. Sbb dulu nak kawen pun beli brg mekap kat JJ sini la). Mujur katanya. Sbb dia igt aku nak ajak JJ Taman Maluri or AU2 or Wangsa Maju. Haish..tak akan la.

Kat JJ mmg ada CR serta mak dia si Sembonia tu. Tp takde jugak yg jenis ku idamkan tu. Oh. Sedih. Mau termimpi2 neh. Tp tkpe lah. Kat JJ mmg ada sale CR (gegila weh..smpai 50%. Sapa peminat CR sila lah lelaju ke sana). Lantas trus membuat pilihan. Lantas trus membeli. Lantas rasa seronok sbb dpt half dari apa di bajetkan dan besar jugak, sng nak bawak pi meting. Lantas rasa nak beli wallet plak. Tp wallet CR adalah tidak memberangsangkan di sana. Lantas bayar dulu.


Apa ni..beli beg memahal takde plastik ni. Eh. Mungkin tak mahal la bagi org lain yg bergaji besar. Bagi aku yg gaji sederhana ni rasa mahal la. Beli beg CR pun mampu sethn skali je. Tahun 2008, tu pun beg hantaran, pehtu thn 2009 dan tahun ni skali. Lelain pakai beg yg ada sale longgok2 kat JJ tu cukup. Huhu.

JJ kan takde plastik beg ari Sabtu. Tp aku da bwk sesiap beg recycle tu.

Memula igt nak mintak paper bag ke dari SA tu. Tp beli beg yg da dpt diskaun lagi mau bising2. Lagipun da dpt ini.
Ada 10. Cukup la utk anak2 buah aku. Ngeh ngeh ngeh. Eh. Utk anak buah belah laki aku blum ada sampul. Tkpe. Nati sure ada soping soping lagi kan. Ngeh ngeh ngeh.

Sbb bajet td ada lagi, lps tu kembali ke Sembonia. Ngeh ngeh. Takde apa yg aku idamkan tu pun takpe.
Yey! kali ni dpt paper bag dan kotak skali. Sapa biasa pegi Sembonia ni tau la mendalah apa aku beli. Sbb paper beg kecik kaler putih. Paper beg beso kaler itam. Jadi aku dapat paper bag putih beserta kotak. Ngeh ngeh.

Ok dah. Puas ati.

Apa lagi tak lengkap eh. Owh..tudung...coming..ke Jalan TAR pula. Dan semestinya harus bersyukur sbb thn ni tak perlu ke Sogo utk membeli baju kasual. Ngehehe.

Umm..nxt week sure penuh KL ari Jumaat sbb org Selangor cuti Nuzul Quran. Samat memenuhkan KL yer org2 Selangor. Ngeh ngeh ngeh.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign