Pages

16 August 2010

~Pasal Masak Masak Ramadhan~

Puanstoberi memasak ke di bulan Ramadhan ni??

As I said before, aku balik kul 5. So, smpai umah lebey kuang kul 6. Dgn skill aku yg melembap ni, aku leh masak side dish je. Main dish mmg kena beli. Mujur kat opis ni ada org berniaga. Jadi la kan dari nak bersesak ke tpt yg org gelarkan sbg PARAM tu. Huhu.

Smlm berkesempatan la ke PARAM kat area umah aku tu. Seyes. Buntu giler wes nak makan apa. Dan aku simpulkan, malas dah aku nak ke sana. Smlm terpaksa pegi sbb smpai dr kg da kul 6. Tak larat la nak masak bagai kan. So, beli je. Mmg buntu lah. Menyampah giler rasa sbb tatau nak beli apa.

Hari ni tatau lagi. Mebi nak masak ayam masak merah ngan tumis bayam kut. So, jap lagi turun tgk apa yg ada kat gerai tu. Dpt side dish mcm sambal tempe ok jugak.

Stok da abis dlm peti ais tu. Nak gi pasar lambat lg ari Sabtu. So, mlm ni plan nak ke care4. Asalnya nak pi smlm. Tp kedaung. Tk larat dah wes. Nak cari roti yg buat roti john. Bkn yg panjang. Yg pendek cukup. Nak buat roti john la esuk.


Image di gugel dari image gugel yg da berwajah baru tu.
Klik je trus ke web yg ada gmbr tu.
So, aku kredit la pada web
ini.


Eh. Tak..lusa. Esuk nak pi buka puasa dgn bebudak opis ni. Kat mana?? Kalo jadi esuk, nati ada la entry dia menyusul. Dun wori.

Jumpa resepi buat roti john kat buku resepi. Sonang jer rupanya roti john nih. Kalo jadi aku share la resepi tu, kalo tak jadi pun aku share la. Tggu aku buat dulu okeh. Then nak carik resepi nasi tomato. Tetiba tingin plak nak buat sendiri. Ini sbb tgk blog kawan aku kat Algeria sanun tu ler. Hoho.

Imej di gugel. Da ada watermark kan..so, kredit la utk dari mana dtgnya gmbr itu.

6 juta komen

weh reen,
aku dah try buat bgedil tu
jadi tp rasanya pasni kena upkan kuantiti kentang la...

owh..yer..rasanya ikut beso kecik kentang la kut. Aku buat retu just nice je. Kalo byk sgt kentang, tk rasa plak daging tu kang. Ok je. Ikut kesesuaian dan taste kita :)

haha ko nk wat nasi tomato sb tgk N3 aku, aku lak tergedik2 nk wat begedil ko lepas ko dok sebut2 dlm blog kontest masak tu! teruja ok!

CHE SUE :
nasi tomato adalah memerlukan bahan2 yg tiada dlm simpanan stok dapur aku. Tu yg tertangguh2 aku nak masak tu. Tgk la ari mggu ni ke. Dah la ada event kat opis neh smpai raya. Ketiadaan ari mggu la aku napaknya. Entah bila la nak masak nasi tomato tu

nak join jugakkkk msk2...
huwaaa :'(

SHAH :
jum la masak2...jum..jum...

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign