Pages

19 August 2010

~Pasal Iftar 190810~

Puasa ke 9.
Umm..btul kata Puan (bos aku la). Dia kata walo pun kita dpt balik awal, tp kalo nawaitu kita tu tak berapa betul, ada byk jugak halangan nak smpai umah awal. Kut la kalo nawaitu dia "nak balik cpt nih, nyampah dah duk kat opis"
Kenapa aku kata betul. Sbb mggu ni aku da tak berebut2 nak on de dot punch kad. Lagipun tak kuasa la nak berebut2 punch, tggu lif dan berhimpit2 dlm lif.
Td kuar dlm 5.10pm camtu. Dan Alhamdulillah. Dah tak jem truk. Mungkin org pun tak ghairah sgt berbuka kat umah sgt kut. Ramai yg berbuka di luar. Smpai umah pun tkde la smpai lebih sejam. Sblm kul 6 dah smpai. Dah 2 ari aku terai. Umm..esuk tak leh la kut. Sbb esuk tipikal Friday @ KL. Jemmmm...

Ok. Thari tadi entah kenapa aku tingin nak goreng bihun. Nak yg goreng sendiri. Namo beli. Tp cemna, bihun tak rendam lagi. Call my dear kut2 dia ada kuar ke apa ke. Buleh la dia singgah rumah rendamkan bihun. Skali dia kata tak kuar plak. Emm...takpe lah. Esuk je la. Ada jugak aku mekik2 kat fb kata nak masak bihun. Ramai la reply kata rendam dlm air suam la apa la. Tp aku rasa esuk la je. Ari ni beli aje lah lauk.

So, nak turun beli lauk. Tp ada keja plak nak buat utk meting Isnin nih. Kirim kat Rinie daging masak itam. Skali takde la plak. Haihh..cena?? Malasnya nak pegi Bazar Ramadhan.

Masa tu da kul 3 lebey. Pikir punya pikir. Dpt idea. Buat nasik lemak sudah. Lagipun aku plan nak masak sambal sotong. Tu yg nak beli lauk lain sejenis. Hoho.

Jadi balik umah, singgah kedai beli timun jap. Then 'bersilat' la di dapur. Tung tang tung tang. Sejam siappp...ngeh ngeh ngeh. Suka suka.

Jadi ini la lauk2 dia.

Goreng ikan bilis ngan kacang, Sambal sotong, ayam goreng Ayamas 4 ketui & ulam timun. Nom nom nom

Nasik lemak yg tak lemak langsung. Takpe..baguzz utk kesihatan. Santan pun santan kotak je. Ngeh ngeh.

Ada kuih karipap n popia. Beli yg frozen kat bekas boss yg dtg opis td. Seb bek my dear jumpa dia. Laku nih. Tk smpat dia naik opis da abis.



Jadi kesimpulannya, walo kita ni tak haibat ber kelentung kelentang di dapur, kita kena kretip dan cpt mencari 2nd option kalo 1st option da out. Ngeh ngeh.

Done. Utk esuk plak. Nak goreng mihun, bergedil n buat bubur jagung. Mlm sket baru masak nasik ngan lauk..err..sadin kut. Huhu :))

2 juta komen

haah betui tu kawan2 ko ckp.. rendam je dlm air suam.. sat je dah lembut..aku selalu wat gitu je.. and if dia stil keras je rasa.. time goreng, boh air byk skit..

yea???owh..ok ok..nati aku praktikkan. td aku da rendam mihun. jdi tak leh boh air bebyk la nak msk kang. nati dia lembik plak.

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign