Pages

14 August 2010

~Pasal Contest Jom Ke Terengganu~

Sblm nak ckp pasal Contest ni, nak nyanyi dulu lah. Jum...

Blues Terengganu Kita - Iklim

Kalu tuang gi pata timor
Jangan lupa maghi sokmo
Negeri terengganumemang sohor
Tempat molek, tanah subor
Tempak Molek, tanah suhor
Na na na na na Terengganu kita ( 2X )

Hoi guang gamoik tu
Yak kelih wak tangi

Pulau kapas, Pulau Redang
Kita lalu ikut Marang
Jangan lupa kuala berang
Sekayu comel, zaman berzaman
Sekayu comel, zaman berzaman
Na na na na na Terengganu kita ( 2X )

Hoy hoy hoy
bangun ke laut eeh...
takat ikang di Kuala Kemamang
Petang-petang wat kerpok gete
Ramai orang, atah gere

Main dam dua tiga papang
Dok sedor sampai ke malang
Kedai payang jual budu belacang
Batek tembaga dan macang-macang

Kalu nok tra nasi dagang
Kita pakat gi kampong ladang
Buat bekal gi merang
Di setiu pata peranginan
Singgah sebetor ke rantau abang
Kita tengok penyu telor
Kita tengok penyu telor

Selamt datang wei...
Tempat kami ramai-ramai
Selamat datang
Negeri kami

Kita singgoh kat primula
Batu burok tepi pata
Laut biru di tanjong jara
Tempat rilek orang dok kacai
Tempat rilek anok-anok dara
comel-comel belaka...
Na na na na na Terengganu kita ( 2X )

Ok. Dah. Jum mula cerita. Ini adalah contest yg di tag melalui rakan blogger saya seorang nih - Asma. Dia tag lps saya balik Bandung retu. Sbb byk sgt entry Bandung yg sy buat, skang baru sempat buat tag (contest) Asma nih.

Umm...saya buat tag Asma ni, tp kalo saya tak masuk contest tu boleh tak?? Hehe. Saya ni pemalu nak join contest2 nih.. (ehh....retu yg contest masak2 tu, tak pemalu plak kan?). Hehe. Tp kalo saya tak masuk sian plak kat Asma sbb as referrer dia pun ada adiah jugak. Tkpe Asma, nati ada rezeki, kita jumpa, saya bagi 'door-gift' pada Asma (motip tetiba jadi door-gift?? Huhu).

Walau cemana pun saya jawab jugak lah- saya teringin sangat ke Terengganu kerana saya nak pegi Pulau Pulau yg ada kat sana. Tak kira lah, Pulau Redang ke. Pulau Perhentian ke. Saya teringin sangat2. Sejak dari belum kawen smpai lah dah kawen. Dan mungkin lepas beranak pinak pun tak berkesempatan. Entah kenapa asik tak menjadi je plan tu. Sob sob sob.

Lps tu tenguk plak citer Duyung Adinatra eh bukan. Adisinatra. Eh. Pun bukan. Duyung apa nama citer tu. Duyung Kuswadinata? Lagi bukan..alah..tak ingat dah. Saya suka tgk citer tu sbb nak tgk pulau tpt dia belakon tu. Sbb klaka pun ada sbb duyung2 gerakkan badan konon berjalan (berenang?) dlm air. Dan saya suka sbb ada Fasha Sandha. Muekekekek... Hah! Sudah ingat. Duyung Aridinata. Kan...dia belakon kat Lang Tengah kan? Itu kat Terengganu kan?? Cantik giler air dia. Jernih. Ya Allah...'tempting' nyer bila tgk.

Tpt2 lain bukan tak teringin tp kalo outstation tu saya boleh je pegi round2 pekan KT tu sbb branch opis saya kat situ. Pasar Payang (salu ter kompius dgn Pasar Siti Khadijah. Huhu) tu buleh pegi lah. Nak beli batik or songket tu masa Hari Kraf / Promosi kat sini pun boleh beli. Kalo nak keropok lekor, buleh kirim juga pada kawan2 yg outstation. Tp kalo ke Pulau Pulau tu takkan saya nak kirim. Tkde org yg hingin nak bawakkan pasir putih tepi pantai tu kat saya.

Umm..tgk sbb tu saya rasa tak boleh contest ni. Si penganjur kata bila nak jawab tu jawab dlm 40pth shj. Tgk la saya jawab dah berpuluh2 patah. Mmg reject trus.

Kata si penganjur juga kalo masuk contest ni kena tag 3 org atau lebih utk suh join juga contest nih. Saya tag sesapa juga yg baca entry ini. Kalo nak tau lebih lanjut syarat peraduan boleh godek kat blog beliau. Dan sapa yg nak try cuba test luck dan nak pegi Terengganu juga boleh ckp la referrer nyer adalah Puan Asma. Kredit je kat beliau sbb saya tak masuk contest ini. Skali lagi referrer nyer adalah Puan Asma My World My Life. Masih boleh buat tnpa ada rasa tergesa2 sbb due date nyer adalah di Hari Kebangsaan kita nati. Jadi..lekas..!! rebut peluang ini sementara ada. Ho ho. Hi hi. Hu hu. He he.

Baik lah. Itu shj. Asma, hutang saya da siap..kalo ada lagi, jgn memalu tag saya okeh (wahahaha..giler tag ini orang..lps tu bila org da tag tak buat plak..ngengadasss)

*Gmbr suma google je. Saya blum pegi sana, so manade gmbr saya tgkp sendiri. Sob sob sob...

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign