Pages

5 August 2010

~Pasal Bandung - Hotel~

R'u readyyyy???
Ni akan ada berjujut jujut entry Bandung nih.
Larat tak baca?
Haha. Tp aku tk buat ikut day mcm kebiasaan aku buat tu. Ini buat ikut soka ati je nih. Nati org bosan la plak baca pasal Bandung..Bandung..Bandung.. mcm la aku sorang je penah pegi kan.

Ok, kita mulakan pasal Hotel.
Utk trip ini kami menginap di Hotel Cemerlang, Bandung. Ini link nya : http://www.hotelcemerlang.com/. Tp aku tak bertanggungjawab sekiranya apa yg dilihat ini tidak sama apa yg anda alami sendiri.
Eh..bunyi nya mcm tak best jer.
Tidak lah. Ok je. Hotel ni di tgh2 bandar Bandung. Ok. Sapa nak pegi Bandung buleh duk di hotel ini. Dan berdekatan Hotel Mutiara (pun salu jadi pilihan org dari Mesia).

Kami tiba di hotel ni kurang lebih jam 5 ke 6 ptg tah. Harus ingat ya waktu di sana kurang sejam dari Mesia. Tp kul 6 tu da mcm gelap kat Mesia yg kul 7 tu. Patut derang ni jam sama dgn kita ni. Ok, lupakan. Tkde kena mengena dgn citer hotel kan.

Smpai je check in dibantu oleh tourist guide. Then ada welcome drink. Huhu. Air jambu batu pink. Setap. Setap.

Mcm hotel 3* bintang yg lain lah.
Handuk (towel) ada, tp upon request. Memula igt dia terlupa ke sbb on d 1st day tu sebaik check ini tgk towel takde. So, call house keeping. Tp..eh, ari ke2 pun takde juga. Takkan lupa jugak. So, aku rumuskan mmg handuk mereka tu upon request. Tnya juga ke bilik2 ahli lain, ada yg takde ada yg ada.
Towel pun se adanya saja lah. Tak usah la ko bayang kan mcm kat Mesia yg akan dpt towel muka, towel badan, towel sebeso selimut suma tu. Da dpt balut pinggang pun dah ok la tu dari org tu yg nak selit kat pinggang pun tak buleh (uhuk uhuk..ada yg terasa?? hikkssss).

Nak amik gmbo bilik? Eh. Tak perlu la. Sama je. Apa igt duk hotel 5 bintang nak amik gmbr. Aku rasa kat Bandung ni hotel 5 bintang yg ada Hilton kut. Kut la.. tah, tak igt. Ada la tourist guide tu ckp retu. Tp aku tak amik pusing pun. Tkde kepentingan pun. Huhu.

Bilik air. Ok la. Sama je mcm sini. Ada jamban duduk tu, ada tpt shower. Bath tub takde. Tp kalo ko mandi, tetiba air naik dkt paras buku lali. Mandi lagi sket mau smpai ke lutut. Anggap la bath tub jugak. Geli geli juga sbb terpaksa ber bath tub kan air sabun sendiri. Lps kuar dr tpt shower tu trus cuci kaki kat paip kat jamban tu. Haiya....tp aku maafkan sbb hotel ini sedang di renovasi. Dia da ada kertas yg tulis "harap maaf di atas ke tidak nyamanan" *lupa nak amik gmbr kertas tu*

Tp seingat aku lah. Seingat aku je tau. Kalo tak ingat tu mintak maap yer. Hotel kat mana pun aku pegi kat Mesia ni sure ada tingkap. Kat sini takde. Aku da rasa mcm dok dlm stor alat tulis kat opis aku ni pun yer jugak. Again. Aku maafkan sbb hotel ini sedang di renovasi. "Harap maaf di atas ketidak nyamanan". Dah ada air-cond dan ada + - 40 channel tivi dah cukup ok la kan. Umm...hotel derang mmg ada byk giler cenel.

Aku lak asal kul 4.30pg (jam Mesia) asik terjaga. Pehtu tak buleh tido. So, trus la bkk tivi. Tgk berita indon lah. Citer indon lah. Tp aku sker nengok iklan derang. Hehe. Apasal tah. Dua2 ari tido situ, dua2 ari terjaga 4.30pg. Lps tu siap berak suma pepagi buta tu. Haha. Itu pun nak citer. Terhapaaa........ Ok what. Aku tak menghadapi masalah pembuangan pun kat sana. Just nice je. Ekekekeke.

Tapi seb baik makanan pagi dia ok. Ari pertama aku makan ini.

Nasik goreng ok la buat alas perut. Oh ya. Hotel ini mmg pilihan org Mesia. Pagi tu dlm cafe sumanya org slang Melayu Mesia. Terasa bagai di tpt sendiri. Hehe.

Bihun (celah telur) tu napak mcm suhun. Tp rasa bukan suhun kut. Tah..jamah sket je. Air dia sedap. Jus dia pekat giler. Aku minum oren. Eh. Ke mangga. Bengong. Buleh tatau minum apa.
Ari kedua tu air jambu batu pink yg pekat. Ni mmg air feveret aku. Sama je mcm menu ari pertama tu. Cuma bihun tu diganti dgn mee dan sosej ganti dgn ayam goreng. Tp aku makan sket je sbb aku da makan bubur nasi (eh. aku makan bubur?? cam tak caya).

Dan ini sedikit gmbr di hdpn hotel.

Moga hotel ini terus Cemerlang. Gemilang. Terbilang.

3 juta komen

BF 1st air oren...BF last day baru air mangga...

Puan angel eyez:

Owh..air oren eh. Apa? hari kedua air mangga..omaigod..sy tak minum pun sbb igt air oren jugak. my feveret jus tu - air jambu batu pink n air mangga

kiterorg (emy, mak + makcik2) grup pertama everytime p bf..ahaks ;) and semua kami makan... LOL! air oren sangat masam...bagus utk "melabur"... air mangga juga sangat la sedap tak terkata..sedap dr air jambu batu pink...air durian belanda dia pun enak!!! hehehe

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign