Pages

10 July 2010

~Pasal boleh la boleh~

**** sticky entry utk..mungkin sebulan.
Entry baru menyusul dibawah entry ini****

Awak boleh blog hoping di blog ni.
Awak boleh baca blog ini.
Awak boleh amik apa2 ilmu sekiranya ada dlm ni (nak credit pun buleh, tk credit pun buleh.. tp biasa kalo sy amik ilmu org lain mmg sy kredit. Budi Bahasa Budaya Kita kekdahnya).
Awak juga boleh jadi SR(bukan Secret Recipe ya anak-anak.. SR itu silent reader a.k.a Pembaca Senyap) saya.
Tapi...

Awak tak boleh utk sebar2 kan cerita dalam blog ini kemana2 pun. Baik kepada kawan yg mengenali saya atau tak. Tp lebih2 lagi kepada rakan2 awak yg turut mengenali saya lah. Tak perlu rasanya kan?. Awak rasa perlu ker?? Awak tau, banyak buruk dari baiknya. Saya dah kena hari tu. Ada SR tu baca blog ni then gi talipon karat kan isi kandungan salah satu entry saya malah di salin keras lagi, makanya akan jadi citer gini :A gitau B yg B kena kata dlm blog ni oleh si C yang dapat citer dari D. D plak jumpa C kata B da baca blog C. C plak tanya kat E adakah A yang bagitau B. E kata mungkin F yang bagitau B. B kata dia tau dari G.
Awak napak tak kesan dia? Tu baru tulis smpai G. Dan tak mustahil akan jadi smpai Z atau Z-A, Z-B. Smpai takde uruf da kita nak namakan.
So, not good ok.

Once again, sekiranya awak kenal saya (tak terpakai sekiranya awak mempuyai majikan yang berbeza dgn saya) dan awak baca blog saya ni, saya harap awak simpan sorang2 je la citer2 dlm ni. Andaikan la awak terjumpa diari saya "eh..jumpa diari pnstoberi lah. Mari kita baca" (tak elok ya baca diari org tanpa kebenaran. Dosa.) Tp ini bkn diari sbb da jadi bacaan umum tp awak anggap juga la diari yg terbuka. Bila baca..simpan sendiri. Jangan menyampai2. Mmg sifat yang tidak disenangi baik rakan mahupun taulan. Boleh menyebabkan persahabatan rosak. Isk..isk..isk.. Boleh menyebabkan kurang seorang rakan di fesbuk. Eh. Eh. Terlebih sudahhh... waka waka eh eh.

So, sahabat2ku, saya boleh tahu bila awak baca, bila awak masuk blog ni. Oleh yang demikian, saya tak halang.. silakan sbb sedikit sebanyak menambah tabungan saya tu. Awak 'unique' visitor saya ya. Ha..

Tp jgn risau..gosip2 hangat dah takde dlm blog ni. Ada kat blog sebelah. Tp pasal mengandung2 tu ada juga lah kat sini. At least awak-awak yg baca blog ni da tak perlu sebuk2 tanya saya "eh..mengandung eh..perut napak buncit" waktu kita berselisih nak ke cafe mahupun ke jamban ya.

Ok..skang silakan nyanyi.. 'boleh la boleh..bla bla blaa... (terlupa lirik dah)

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign