Pages

25 July 2010

~Pasal Birthday Fatin~

Smlm time tgh duk bz zb kat opis dpt msg - tgk nama Kakcik (kak ipar). Curious skejap. Ye lah. Kak ipar msg ni kadang mesti ada hal penting (sbb dia duk ngan mak kat kg).
Bila bukak tgk - "ucu hari ini hari jadi fatin tak nak sambut ke."
Humang ai..skali anak buah aku daa.. 24/7 (wat a nice number Fatin = 24 hours a day, 7 a week. Huhu).
Lupa da aku. Kalo dulu masa blaja n masa dia kecik2 lum skolah aku sentiasa ingat. Ada je adiah aku belikan. Kasut la buku la mainan la (tp semestinya bukan tedi bear sbb dia tak sker menda2 bulu2 camtu. Dia geli).
Tp aku tak reply. Bz kan (hoho. iyo la tuh. Time aku tgh bz amik gmbr pelamin2 yg aku upload kat entry sblm nih. waka waka eh eh).
Then trus dia call. Hik hik. Aku nyanyi2 lagu epi befday kat dia, tnya dia nak apa. Dia kata "taknak apa la.." owh..luhur nya ati kamoo ya. Huhu. Tkpe, nati ucu gi Bandung Ucu beli la apa2 yer.
Then aku call balik kakcik. Dia kata bila aku lama tak reply tu yg Fatin call tu. Dia yg tulis sendiri msg tu. Umm...sian dia. So, entry ni special dedicated utk my lovely niece yg paling manja dgn aku.

Dulu dia ni mcm tomboy sket. Tknak rambut pjg. Takkan pakai gaun. Asik nak pakai suar je (mebi sbb dia ada 2 abg, jd dia mengikut). Kalo raya pun mak dia tk buat baju kurung. Tu masa aku kawen tu aku nak suh dia jadi flower girl. Seksa woh nak pujuk dia pakai gown. Memacam syarat dia bagi, kena labuh smpai kaki lah, itu lah ini lah. Setiap kali balik kena rasuah dgn adiah n lps tu kata 'Fatin nati kena jd flower girl Ucu tau'. Pehtu suh dia simpan rambut pjg. Masa pagi aku nak kawen tu pun kena jaga mood dia. Kang dibuatnya dia kata taknak. Penahas jer. Masa tu dia dajah 1 nak masuk dajah 2. Umm...

Apa pun aku sayang banget dgn ini budak yg pok pek pok pek dan brani kat suma org. Penah masa aku tunang, kengkawan aku dr KL dtg. Bis tu derang lepak kat bilik je lah. Then org panggil suh sarapan. Then ada makcik2 yg kata suh bwk dlm bilik. Dia buleh sound - eh tak buleh makan dlm bilik. Nati semut. Huhu. Pehtu dia tegur Hana - Kakak (mujur tak makcik.. hihi), kenapa mata kakak biru. Tak terjawab Hana yg masa tu pakai contact lens biru nak match ngan baju. Berani je dia sembang. Walhal Hana tu baru smpai je dari KL. Ngeh..maafkan lah beliau Hana. Tatau la ikut sapa itu budak.

Tp skang da tak berapa tomboy. Kuar pun da pandai pakai tudung. Bagus..bagus..moga ia berkekalan sehingga dewasa. Jgn jadi macam ucu yg on off ni yer.

So, here we are...ini kad aku cipta beberapa minit je td. Nati aku nak tag kat fb ayah dia. Dia suka banget winx club nih.

Ok, Fatin..nati Ucu beli adiah k. Love u..mmuaahhh...

2 juta komen

ooo.. budak comey ini rupanye.. dh besa dh rupanye.. ingt lagi masa dtg umah sewa kita tu reen ko kata dia ni anak anmum kn.. (tul tk?) sbb mak dia suka minum anmum masa pregnant kn dia.. masa tu dia kecik lagi.. rmbut stail gitu gak.lebat dan hitam tpi pndek.. kecik lagi kn masa tu.. tpi mmg comey!!

OTO :
seyes aku tak igt aku penah ckp mak dia minum anmum.
Ha.. masa tu dia kecik lagi dan nakal amat oih. Wambut dia kan mcm topi camtu kan.
Skang ni byk mulut oih. Ko jgn tidak2 la dgn dia. Dia penah ckp ke laki aku 'paksu, paksu, prut paksu ada temikai eh?'

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign