Pages

22 February 2010

~PnStoberi dan HKK~

Hong Kong Kong ke hong king kong ke.
Apa2 pun event sethn sekali ini mmg menghuru harakan dunia kami buat seketika.

Ok, rasa entry ni tk pjg. Saja nak memblog jugak. Nak citer pasal huru hara hari hini.

Pagi - gi keja seawal pagi luar kebiasaan sbb paking adalah jauh. Biasa lah..bila ada event kami mmg la kena pi paking merata2.
Seawal kul 8 da start keja. Tnya bos pasal menda2 bakal berlaku sepjg ari.
Kul 8.30 bos masuk meting sbb nak maklumkan ttg status terkini HKK nih.
Tup2 dlm kul 9 ada org panggil kata bos da collapse dlm meting.
Uik. Terkejut jugak sbb td nengok dia ok je.
Dia pening lalu da tak larat.
Angin kut sbb dia kata macam nak muntah. Tp dia tak pitam.
Dia call asben dia, berdesup asben dia dtg.
Mmg kalut lah waktu tu.

Aku lagi lah kalut. Byk perkara yg kena setel kan dgn bos itu. Dan kini dia dah tak sihat. Pulak tu yg assisst aku utk kerja2 ni plak MC 2 ari. Uwaaa...giler..
Lepas tu dlm kul 10 bergegas utk briefing petugas protokol masa perasmian ari Khamis ni.
Lepas tu dlm kul 11 lebih siap2kan keja sket. Surat pun bos besar tk tgk lagi. Tu draf tu. Suppose nak print utk bagi pada org2 yg ditawarkan gerai masa briefing ptg ni. Tp bos tak tgk pun draf tu lagik. Sudahhh..so, plan B- print peraturan je dulu, surat kemudian nati.

Lps tu dtg officer Promosi [hehe..ini adalah ex-bf saya. Motip sy adalah sengaja nak beritahu. Haha]. Anta memo utk aku jd petugas lawatan berpandu masa event ni berlangsung.

Then lunch. tk turun makan pun. makan bihun je yg ptt makan utk bekpas tp tak sempat.

Kul 2 je jadi kalut semula. Dlm 2.30pm yg tgh panas2 renang tu turun bwh tgk keadaan gerai. Nak tagging no utk peniaga2 nih.
Naik atas da kul 3pm - ada appoinment ngan lawyer plak. Utk trial ari Khamis ni. Diskas pun kat cafe je sbb bilik meting suma penuh. Sibuk. Suma nak bermeting.
Then tgh diskas, officer yg promosi tu call plak kata 4.30pm briefing utk petugas lawatan berpandu nih. Huh!!!.. aku da nak pitam da masa ni. Sbb kul 4pm aku pun ada briefing utk penyewa gerai tu. Waaa..mencik camni.
So, dh kul 4 tu kena excuse utk discussion bersama lawyer. Lgpun da ada officer yg lain. Naik atas semula. Meting tak start lagik. Penyewa2 suma da berkumpul. Dowww...bilik meting pun tk abis org guna lagik. Mana lak aku nak bwk derang ni suma. Mmg da stress da masa ni. Darah mcm tak berjalan ke otak dah. Kekurangan oksigen berlaku dan mula rasa nak "hijau".

Dtg lak sorang brother ni. Mungkin ingin berlawak. Tnya "ha..ni da berapa bulan ni?'
Ha..wrong timing la bro. Kena tempelak la ngan aku.
"Ini keja Tuhan bang..tak payah la duk tnya2 berapa2..rimas dah ni. hissh..bla..bla..bla.."

Ha..kan..padan muka. Org tgh sesibuk ni buleh plak nak berlawak bila aku nak mengandung. Budus tul lah. Sibuk sgt lah nak tgk aku mengandung, beranak. Sibukkkkk!!!

4.30pm baru dpt start meting. Pulak tu bos yg takeover meting tu nak pi meting lain plak. Giler..sapa nak handle nih? Aku?? kalo terpaksa ok. Tp ada officer lain, so..kasik dia handle. Dah siap suma bawak plak derang2 ni suma turun ke tapak derang nak meniaga.

Memacam hal plak bila da bagi tapak. Kurang 6 kaki pun nak berkira. Aduyaiii...pening. Dkt 6.30pm baru naik balik opis.

Haaaa.....pening haku. Call bos yg collapse td. Dia kata dia MC smpai Rabu. Huk huk..tp takpe..td aku da handle sedikit demi sedikit.

Bukan la nak kata aku ni paling sibuk kat opis tu. Tp komitmen tu banyak sungguh lah. Tp kena pepandai bahagikan lah. Tp kengkadang tu bila tiba org yg tegur dlm keadaan wrong timing tu yg tak buleh blah tuh.

Dah..mmg tak phm entry nih. Tp saja nak meluahkan selain aku nak bykkan entry. Haha. Mmg tak berkualiti la jadinya kalo pentingkan kualiti. Tsskkk..

PnStoberi : Kualiti teras kejayaan!

4 juta komen

komitmen itu pentinggg!
HARUSSS ada kak!

syabas.
HAHA

harus dpt cemerlang taun ni...hohoho

ejaa,
komitmen dan komited..ceaaa..

cikCHA,
cemerlang?? apakah menatang itu??

cemerlang adik bradik telur tembelang...hihihi

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign