Pages

12 August 2009

~Aspuri Serachu~

Bebaru ni,secara kebetulan, member uitm n member sekolah aku menempek gmbr2 masa belaja kat fesbuk. Hari yg sama (kebetulan sungguh).
Maka bertimpa2 la emel gmail yg memberitahu perihal komen org tu org ni. Aku kat opis lak menahan rasa je sbb opis aku da blok si fesbuk ni kan. Membuak2 je ati aku nengok derang tulis komen itu ini. Gmbr apa lak yg derang tempek kan ini.
Bila balik umah..on fesbuk..wa..byknya notification..
Jadi meh aku tempek kan gmbr2 aku zaman luhur.
Kengkawan...sila halalkan gmbr yg korang tempek tu utk dimasukkan dlm blog aku ni yer.

Ini gmbr tahun bila ni ek?? jap nak tgk kat fesbuk..ooo..seb bek kawan aku ni tulis. Thn 1992. Erk...da 17 thn dah. Hoho. Ini gmbr team teakwondo Aspuri Serachu. Masa ni budak asrama wajib masuk teakwondo. Aku smpat smpai yellow belt ke green belt ke tah. Rasa mcm rugi lak tk teruskan sbb syok gak per. Ada grading2 suma tu kan. Aku idak la igt nama kesemua team ni..tp kawan aku ni da tag hampir suma nama dlm ni..aku adalah yg paling tepi belah kanan bawah sekali tu.

Err..Ayang..ko naper suka bebenau tu??
Sue- ko tahan panas ke ko posing tu?? Hoho


Ini pulak ms kitaorg main hoki. Pandai ke main?? ini main main2. Hoho. Berlatih kejap je tup2 coach bagi lawan. Ada sekali tu lawan kat padang turf kat stadium sanun tu. Ujan lebat..main dlm ujan..pehtu ramai yg tanggal tudung..pehtu balik hostel kena marah ngan Atam. Atam ni mcm warden..tp bukan warden la..tinggal kat hostel tu jaga kitorg. Bebudak hostel kena pakai tudung..jadi dia marah la..hoho.. Atam ni ms tu mmg bebtul jaga kitorg. Ada sekali tu tah cemna aku cuti..pehtu balik hostel pakai baju biasa..dia panggil.Kena marah gak.. sbb kalo balik hostel kena pakai baju rasmi or uniform sekolah. Masa tu aku balik dr spital. Mak aku admit kat spital Ipoh, jd dari spital terus la ayah anta balik asrama..kena marah..aku tak ingat masa tu aku defend ke tak diri aku. Maklum la bangang2 masa tu kan.Tp aku ada ckp aku dari spital. Tp alasan tidak diterima. Tkpe la..org ada kuasa kan.. Tah mana la Atam tu kan skang ni..tingin gak nak jumpa dia..
Eh..aku mana satu dlm gmbar ni ek..ada la tu..mmg ada je rupa aku (my dear siap ckp-kecik je..hoho)
Tp ms sek menengah ni aku aktip gak sukan2 nih. Aku pelari jarak jauh utk rumah sukan aku. Suma lumba lari jarak jauh (400m,800m,1500m,4 x 400m) mmg dlm tgn aku la. Mana tah suma piala2 tu. My dear mcm tk pecaya jer..sbb aku skang ni joging blum 100m dah mengah mcm hapa je. Haha. (ini kena carik piala tu kat umah..tunjuk kat dia..baru dia percaya agaknya). Fit dan kuatnya stamina time tu kan..uhuk..memori2..

Dan ini pulak masa kitaorg dah senior. Form 5 gitu. Ni siap pinjam baju junior2 nih. Sbb apa tah masa tu kitaorg tak dibagi baju tu. Agaknya sbb kitorg nak blah dah kut dari sekolah tu. Ini je la tinggal duk hostel batch aku ms tu. Lain ramai dah kuar hostel..berulang je dari umah. Form 5 thn - 1996. Tp kami2 tak sekelas la. Ada kelas sains,ada kelas Perdagangan (Perd kan derang panggil..cehhh..haha).
Masa ni ada diner kut. Kenangan woo aku tgk gmbr ni. Kan dulu time pakai kodak [pilem] tu je. Aku ngan bes fren aku tu (Zirah) da siap share kodak nih..36 keping - 18 sorang. Lepas tu beria la posing. Posing ngan admire memasing (aku ilang ingatan sapa nama budak junior lelaki tu..tp hensem gak dia..ke aku ada gmbr ngan dia eh..)
Lepas tu da abis majlis tgk no. kat kamera yg kira roll pilem tu tak gerak2. Yg kitaorg igt ada lagi la pilem tu. Posing lagi kat ruang tamu la, dorm la. Esok nyer tu gigih kuar gi Taman Cempaka (er,...kuar curi2 rasanya) nak cuci gmbr. Tk sabar ni nak tgk. Tup2 amoi cina tu kata takde gmbr. Pilem tu tak roll..Argh...bagai tak percaya. Lebih gile kitorg suh gak cina tu cuci..kut2 la ada gmbr. Haha. Hasilnya mmg takde la. Budus giler rasanya ms tu. Sapa la masukkan pilem tu dlm kamera tu ah. Dulu kalo nak masuk pilem kena bbetul kat gigi2 dia tu supaya dia leh roll kan. Ha..tensen giler... Zirah ko ingat tak peristiwa nih.

Haha. Ala..ini je ke derang tempek. Kena tggu lagi la nak tgk gmbr lain. Aku nak tempek..nenati la. Aku idak la rajin dan gigih mcm derang nak men scan gmbr bagai.. tunggu je lah..tp kalo aku rajin..aku scan gak..ada gak gmbr aku da ready nak scan retu..tah mana aku taruk tah.

Nati aku nak smbg gmbr masa kat uitm lak.

Pnstoberi : tgk gmbr2 lama rasa mcm baru je peristiwa ni berlaku

10 juta komen

aku still konpius lagi. naper aku takde dalam gambor tu.. korang sajer amik tak ajak aku ek??? :P

aznie- aku pun blur ms tu ko kat mana?? aku rs mcm suma ada..mana ah ko??

mana lak semuanya ada? Aku dah termissing tu! ish... sampai hati korang bergambor tanpa aku. sadis sungguh arr.. :((

azni,aku rs kat gmbr aku ada ko lah. tggu yer..aku balik kg nati aku korek2 ada ke tak ko.. ko pun pakai baju biru ni gak kan.

gambo tekwondo tu mmg aku silau aa...hohohoh suci murni je muka time ni kan? heheh..

aku stil ingat lagi, tiap kali UDTA, hok lari 1800 tu kan...aku sure nk compete ngan ko...sb kita sama2 kecik..heheh..nk lawan hok lain tak lalu...time tu kita 'ringan' kan ida..sb t*t*k takde lagi..hahahhaha!

haha..sue.congrats la sbb ko masih igt perkataan UDTA..aku memula cam blur amenda UDTA tu.huhu..err.. t3t3k n muntut takde lagi time tu. skang lari tgk...baru beberapa meter dh mengah....flatttt

hua hua hua huduh tol muka haku kan

hehe..cemana la ko buleh seronok benau tu kan..huk huk :P

ada la sapa2 kot wat lawak, aku tergelak trus kena snap... tak kasi can langsung nak control cun

ayang - da takdir la tu..nati sok tunjuk kat anak ko gambo ni..kata ke dia "waktu ni mama seronok sgt smpai bersembur ketawa" (wess..apsal org lain tak ketawa pun..suma control cun je..meuahahahah)

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign