Pages

19 May 2009

~Tetiba Ibu Mertua Melawat ke Rumah ku~

Ha..amik..tajuk pjg cam citer Indon kat Astro Aruna tu.
Eh.sblm tu..smlm aku ada post entry pasal cikgu kan.
Sapa sempat ter baca tu..ok la.
Tp pagi ni tetiba takde.
Hua hua. Aku sdh keliwon kan dia.
Sbb nyer citer tu mcm berjela sgt.
Nenati lah aku buat entry khas.
So..aku ucap selamat hari guru lah pada suma guru2 di Mesia nih.

Ok.Berbalik pada topik aku yg pjg tu.
Smlm lah.Dh lps waktu opis br my dear gitau kakak dia masuk spital.
Spital IPR tu. Yg kat Tawakal tu.
Jd nyer..smlm dlm kul 6 lebey tu aku trus la pi spital tu.
Ada dh mak dia eh..mak mentua aku n adik ipar aku.
Akak ipar aku yg sakit tu pun ada la.

Takde la sakit truk sgt.Kena thn mungkin sbb doktor mao kaji2 apa penyakit dia.
Akak ipar aku ni lama dh dia kena batuk2.
Pehtu mak mentua aku citer mlm sblm tu dia muntah2 teruk.
So, bwk klinik..klinik fwd kes tu ke IPR.
Jadi..masuk la wad.

Dh tu..dh maghrib time aku smpai IPR tu.
Dah sembang2 kejap..aku ngan my dear nak balik la dulu.
Skali ayah mentua aku kata-jum lah..
Aku pndg my dear. My dear tnya - nak kemana?
Ayah dia kata - balik umah kamu la..tumpang semayang.
Aku nyer tindakan refleks masa tu..erkk...
Tp..kontrol..lalu aku ajak suma sekali iaitu adik ipar,mak mentua skali
(mula tu mak mentua aku takmo ikut..mak mentua aku jaga akak ipar aku nih..tido spital la)

Jadinya..dapat la tajuk kat atas tu
Tetiba Ibu Mertua Melawat ke Rumah ku.
Pheew....nasib baik sesgt...sgt2 nasib baik.
Ari Sabtu dan Ahad aku lepak2 umah..tak jalan2 jauh.
Kalo tak..ari Ahad tu mao p mandi manda
samada kat PD or Ulu Yam.
Tp pagi Ahad tu..lps masak nasik lemak (nak selit gak citer aku msk nasik lemak) aku rs malas giler nak kuar..lepak je kat umah smpai la ptg..lps Asar tu baru kitaorg kuar pi jalan2 kat putrajaya (ms ni putrajaya ada pelangi..cantik lah..sbb napak jelas dia semi-circle tu)

Pagi Ahad tu..aku kemas2 umah..kemas dapo..tukar suma2 lapik yg dh lama..buang segala bekas2 tak guna.
Dan my dear pun dh cuci jamban toilet
basuh kolah air tu..jd tak napak la serdak2 air dlm tu
Dan aku pun ter rajin lebey lah ari Ahad tu.
baju suma dh tersusun dlm lemari (slalu lipat dulu..longgok dlm bakul jer)

Nasib baik jugak ada kek coklat beli kat jalan TAR ari Sabtu tu
dan suma lah nasib baik.

Rasa-rasa...mak mentua aku bagi A+ tak??

Haha..

Terima kasih atas komen anda :)

INI KISAH PUANSTOBERI Copyright © 2015. Design by MaiGraphicDesign